”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд
Дијагностика стања, одржавање, санације и ревитализације конструкција
Дијагностика стања, одржавање, санације и ревитализације конструкција
Предавања: Проф. Даница Ј. Голеш
Студијски програм: Грађевинарство
Врста и ниво студија: Докторске академске студије
Статус предмета: Студијски истраживачки рад
Број ЕСПБ: 8
Услов: Нема.
Циљ предмета
Савладавање истраживачких приступа и метода у конструкцијама и материјалима, са циљем припрема за израду докторске тезе.
Исход предмета
Припрема за израду докторске тезе.
Садржај предмета
Теоријска настава
- Уводни појмови о поузданости конструкција – носивост, стабилност и функционалност
- Одржавање конструкција са аспекта њихове поузданости
- Финансијски аспект одржавања конструкција
- Важећа законска регулатива из области одржавања конструкција
- Методолошки принципи дијагностике стања објеката и конструкција
- Принципи и механизми пропадања конструкција
- Дијагностика стања конструкција након хаварија или других инцидентних оштећења
- Санација и ревитализација објекта високоградње
- Санација и ревитализација објекта са статусом споменика културе
- Санација и ревитализација објеката у нискоградњи
- Санација и ревитализација специјалних грађевинских објекта
Практична настава
Литература
- Structural Condition Assessment, Robert T. Ratay, Publisher: Wiley;USA, 2005.
- Forensic Engineering, P. A. Bosela, N. J. Delatte, Publisher: American Society of Civil Engineers, USA, 2006.
- Structural Health Monitoring 2001, Fu-Kuo Chang, Publisher: CRC, USA, 1999.
- Building Pathology: Deterioriation, Diagnostics, and Intervention, Samuel Y. Harris, Publisher: Wiley, USA, 2001.
Методе извођења наставе
Менторски рад, задаци, семестрални пројекти, консултације.
Током семестра ће се задавати краћи задаци са роком израде од једне до две недеље односно дужи задаци – семестрални пројекти. Захтеваће се да се сваки задатак заврши у задатом року. Сваки задатак ће бити прегледан, оцењен и, по потреби, пропраћен коментарима и препорукама наставника. У случају семестралних пројеката предвиђена је јавна презентација која ће се такође оцењивати.
Број часова активне наставе
Број часова активне наставе: 5
Предавања: 2
Студијски истраживачки рад : 3