”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд
Комуникације, презентације и преговарање
Комуникације, презентације и преговарање
Предавања и вежбе: Проф. Јелена Гучевић
Студијски програм: Геодезија
Врста и ниво студија: Мастер академске студије
Статус предмета: Обавезан
Број ЕСПБ: 5
Услов: Нема
Циљ предмета
Циљ овог предмета је постизање знања и вештина неопходних за добру комуникацију као најважнијег фактора за успех у послу како у националним стручним оквирима тако и шире. Презентацијa је облик комуникације и када се уоче међусобне разлике, конфликти или нове пословне прилике комуницирање постаје преговарање. Преговарање је интелектуални процес и начин да се разреше конфликти и разлике кроз директну комуникацију, а које настају услед различитих интереса и циљева у пословању.
Исход предмета
Као исход очекује се да студент поред постојећих комуникативних способности, које су недовољне за успешну пословну комуникацију, стекне знања базирана на истраживању и пракси. Да овлада техникама и вештином комуникација, преговарања и вештином припреме и држања презентација.
Садржај предмета
Теоријска настава
Практична настава
Радионице и решавања студија случаја где би учесници били у могућности да комуницирају међусобно и имплементирају своје знање. Акценат групног рада би био на стављању учесника у улогу преговарача и могућности мењања улога.
Вежбе из писане комуникације.
Израда презентација у рачунарској лабораторији.
Јавна презентација.
Литература
- Филиповић В., Костић М., Прохаска С.: Односи с јавношћу – Пословна комуникација, Пословни имиџ, Професионално понашање, ФОН Менаџмент, Београд, 2003.
- Цветановић В.: Kултура пословног комуницирања, Обележја, Школска књига, Београд, 1999.
- Fisher R., Ury W., Paton B.: Getting to Yes, Negotiating Agreement Without Giving In, Random House Business Book, London, 1999.
- Стевановић В.: ECDL Modul 6 – Prezentacije, Službeni glasnik, Beograd, 2012.
Методе извођења наставе
Предавања: Теме се обрађују према редоследу наведеном у садржају предмета.
Вежбе: Групни рад, радионице, писана комуникација, израда презентација; консултације.
Број часова активне наставе
Предавања: 2
Вежбе: 1