”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд
Страни језик – Немачки језик 1
Страни језик – Немачки језик 1
Наставник: Кармелка, А., Барић
Студијски програм: Грађевинарство
Врста и ниво студија: Основне академске студије
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 5
Услов: Нема
Циљ предмета
Циљ наставе страних језика је стицање нових, проширивање и продубљивање знања и умења у домену
свих језичких вештина, као и оспособљавање за даље образовање и самообразовање тј. комуникативна компетенција која подразумева следеће принципе: социјалну, стручну компетенцију и методску компетенцију, које су потребне за: развој личности, за управљање и комуникацију у радним односима; неговање говорног језика, усвајање нових речи и израза, првенствено рецептивно, а добрим делом и продуктивно; разумевање говора и спонтано изражавање у оквиру тема из свакодневног живота као и ужестручних тема; неговање свих техника читања и разумевања сложених језичко-стилских структура из текста; интелектуално ангажовање проширујући истовремено знања из опште културе, развијање компетенција које подразумевају флексибилност у прилагођавању захтевима будуће професије, а то су између осталог: способност рада у тиму и самостално преузимање иницијативе, организацијске способности и толеранција, спремност на рад и успех и креативност, оспособљавање за даље образовање и самообразовање уз помоћ речника, приручника и стручне литературе; развијање аутономије у учењу
Исход предмета
Реализација предвиђених циљева.
Садржај предмета
Теоријска настава
Општа конверзација, проширивање лексике и рад на савладавању свакодневног језичког израза. Практичне вежбе путем излагања, дијалога и дискусија, презентација. Граматичке теме: Утврђује се и проширује и систематизује знање о општима граматичким законитостима немачког језика; Обрађују се специфичне граматичке структуре својствене стручном језику; Граматичка се проблематика обрађује на морфолошком (врсте речи, морфолошке промене, грађење речи) и на синтаксичком нивоу (врсте реченица, реченични дијелови, редослед реченичних компоненти; употреба и слагање глаголских времена; облици који замењују пасив, инфинитивне конструкције); Утврђују се подударности и разлике на граматичком нивоу немачког и српског језика. Практичне вежбе (супституција елемената, трансформација, допуна, одговори на питања, постављање питања, итд.) Лексичке теме: Проширују се знања из опште лексике и обрађују термини који су везани за студије, стручну праксу, посао.
Практична настава
Литература
- Mit DEUTSCH studieren, arbeiten, leben, Band 1 – A2/B1, Ein Lehrwerk für den Studienbegleitenden Deutschunterricht an Universitäten und Hochschulen, Hg.: Dorothea Lévy-Hillerich, Silvia Serena, u.a.. Goethe Institut / Robert Bosch Stiftung / Archipelago Edizioni, LINGUISTICA APPLICATA, Milano, Juli, 2010
- Dreyer, Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Hueber Verlag, 2004
- Текстови са интернета
- Schritte international – Deutsch als Fremdsprache, Hueber Verlag, 2000-2012
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације.
Број часова активне наставе
Теоријска настава: 2
Практична настава: 2