”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд
Страни језик – Немачки језик 2
Страни језик – Немачки језик 2
Предавања и вежбе: Проф. Дејан Кнежевић
Студијски програм: Грађевинарство
Врста и ниво студија: Основне академске студије
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 6
Услов: Нема
Циљ предмета
Циљ наставе страних језика јесте стицање нових, те проширивање и продубљивање постојећих знања и умења у домену свих језичких вештина, као и оспособљавање за даље образовање и самообразовање тј. развијање комуникативне компетенције која подразумева следеће принципе: социјалну, стручну и методску компетенцију неопходне за развој личности, управљање, комуникацију у радним односима; неговање говорног језика, усвајање нових речи и израза, првенствено рецептивно, а добрим делом и продуктивно; разумевање говора и спонтано изражавање у оквиру тема из свакодневног живота као и ужестручних тема; неговање свих техника читања и разумевања сложених језичко-стилских структура у склопу текста; интелектуално ангажовање, те истовремено проширивање знања из опште културе, развијање особина личности које представљају претпоставке за флексибилност у прилагођавању захтевима, међу којима: креативност, способност за рад у тиму и самостално преузимање иницијативе, организацијске способности и толеранција, спремност на рад и постизање успеха; оспособљавање за даље образовање и самообразовање уз помоћ речника, приручника и стручне литературе; развијање аутономије у учењу.
Исход предмета
Реализација предвиђених циљева.
Садржај предмета
Теоријска настава
Увод у општу конверзацију, проширивање лексике и рад на савладавању свакодневног језичког израза. Практичне вежбе путем излагања, дијалога и дискусија. Граматичке теме: Утврђује се и проширује и систематизује знање о општима граматичким законитостима немачког језика. Обрађују се специфичне граматичке структуре својствене стручном језику. Граматичка се проблематика обрађује на морфолошком
(врсте речи, морфолошке промене, грађење речи) и на синтаксичком нивоу (врсте реченица, реченични дијелови, редослед реченичних компоненти; употреба и слагање глаголских времена; однос актив-пасив, партиципске и инфинитивне конструкције). Утврђују се подударности и разлике на граматичком нивоу немачког и српског језика. Практичне вежбе (супституција елемената, трансформација, допуна, одговори на питања, постављање питања, итд.) Лексичке теме: Проширују се знања из опште лексике и обрађују стручни и
струковни термини (геодезија, грађевински материјали, зградарство, механика тла, конструкције итд). Превођење стручних текстова. Конверзација на теме из струке.
Практична настава
Литература
- Adelheid Höffgen: Deutsch lernen für den Beruf, Verlag für Deutsch, Ismaning, 2001
- Vera Sekula, Mirjana Ritoša: Njemački za građevinare, Škola za strane jezike, Zagreb, 1983.
- Rosemarie Buhlmann, Anneliese Fearns: Hinführung zur naturwissenschaftlich- technischen Fachsprache, Teil 5. Baustoffkunde, Max Hueber
Verlag, München, 1985. - Текстови са интернета
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације.
Број часова активне наставе
Теоријска настава: 2
Практична настава: 2
Оцена знања (максимални број поена 100)
Напомена: Положена оба колоквијума ослобађају студента од писменог дела испита.